zondag 7 januari 2007

Ben jij jezelf?

Later that day I got to thinking about relationships.
There are those that open you up to something new and exotic, those that are old and familiar, those that bring up lots of questions, those that bring you somewhere unexpected, those that bring you far from where you started, and those that bring you back.
But the most exciting, challenging and significant relationship of all is the one you have with yourself. And if you can find someone to love the you you love, well, that's just fabulous

(SATC: an American girl in Paris-part deux)

Natuurlijk zit er in deze quote van Sex and the city een vorm van waarheid. Een relatie kan enkel slagen als je iemand vindt die van je houdt zoals je bent.
Maar wie ben ik eigenlijk? Ben ik daar niet die en ergens anders een totaal ander persoontje? Iedereen draagt maskers en past zich aan de situatie aan. Bij wie zijn we werkelijk onszelf? Ben ik nu mezelf of ook weer niet? Weten wie we zijn is belangrijk. Iedereen is anders en moet geaccepteerd worden om dat anders zijn. Ik zou willen dat iedereen van wie ik hou zichzelf kan zijn bij mij.
Daarom vraag ik je "Kan jij jezelf zijn bij mij?"

4 opmerkingen:

Eva zei

So true :)

Eva zei

So true :)

Pieterjan zei

Jezelf zijn is relatief. Ik ben altijd mezelf, maar op mijn werk ben ik een iets andere PJ dan op school of bij vrienden. Sommige mensen gaan zich ook niet 'helemaal' tonen uit beleefdheid of voorzichtigheid.

Iedereen heeft wel storende kantjes, maar in relaties is het de kunst van zelfs die dingen graag te hebben.

Valerie zei

Ik denk eigenlijk dat mensen alleen maar zichzelf zijn bij ...zichzelf
en dat is niet erg, want iedereen wilt zich altijd van zijn beste kant laten zien

natuurlijk vallen we allemaal veel uit onze rol, en dat is maar goed ook!