woensdag 7 maart 2007

que sera

Alles om ons heen verandert, snel traag, maakt niet uit, het verandert en hoe jammer ik het ook vind, ook ik moet veranderen.
Vandaag is weer zo een dag dat ik denk aan later en ook wel aan vroeger.

Ik neem een stap, ga vooruit en toch kijk ik achterom, denk aan wat er was en ben bang om wat komen gaat. Over mijn schouder blijft dat verleden me volgen en graag kijk ik weemoedig achterom.

Om maar weer eens de filosofische toer op te gaan: wat was, maakt wie we zijn en wie we zullen zijn. Ik kijk nu en dan eens om en mis al die dingen wel, iedereen maakt keuzes, al dan niet de juiste, maar het maakt wel wie we zijn en hoe we zullen zijn en reageren. Dit beangstigt me eigenlijk wel een beetje. Wat brengt de toekomst? Ik moet vooruit, maar ik ga niet zonder mijn rugzakje emotionele bagage.

Om het nog maar eens te zingen: 'que sera, sera'

Geen opmerkingen: